Zdjęcia

Maciek i Agata Strzyżewscy

Dnia 22 grudnia mieliśmy w naszym Kościele przywilej goszczenia wspaniałego, Bożego małżeństwa – Agatę i Maćka Strzyżewskich, założycieli Kościoła Ulicznego w Gdańsku. Mogliśmy słuchać porywających świadectw Bożego działania na ulicach – działania, które się manifestuje gdy jesteśmy posłuszni Bogu i wiernie głosimy Dobrą Nowinę! Jako zbór zostaliśmy zachęceni do służby Kościoła Ulicznego w naszym mieście! Dziękujemy Bogu za ich służbę!

Kościół Uliczny

Tuż przed Świętami Narodzenia Pańskiego, jako Kościół uruchomiliśmy kolejną inicjatywę ewangelizacyjną pod nazwą „Kościół Uliczny”. Postawiliśmy duży namiot na rynku, kupiliśmy ciepłą zupę, upiekliśmy pyszne ciasto, przygotowaliśmy dobrą literaturę chrześcijańską wraz z Nowymi Testamentami, puszczaliśmy muzykę z głośnika… i głosiliśmy nadzieję w Jezusie Chrystusie! Odzew był bardzo dobry – mieliśmy okazję modlić się o kilka osób, wiele ciekawych rozmów mogliśmy odbyć i mówić o Prawdziwym Życiu w Panu.

Kościół Uliczny będziemy praktykować mniej więcej dwa razy w miesiącu, zawsze przy rynku w Działdowie.

„Wszystkich Świętych”

Jako ewangeliczni chrześcijanie nie obchodzimy tzw. święta „Wszystkich Świętych”. Natomiast, podczas gdy wszyscy wokół świętują śmierć, my chcemy celebrować Boże życie. Dlatego też, od kilku lat w naszej Społeczności obchodzimy 1 listopada nasze święto „Wszystkich Świętych”, podczas którego spotykamy się i cieszymy Prawdziwym Życiem, które mamy w Jezusie! Lubimy spędzać ze sobą czas przy wspólnym posiłku, przy pieśniach, przy rozważaniu Biblii… To był dobry, wspólny czas!

Festyn Cita Slow

Dnia 29 października jako Kościół mieliśmy przywilej brać udział w miejskim Festynie Cita Slow, podczas którego mogliśmy wystawić swoje historyczno – kulturowe stanowisko. Kluczowym punktem była Wystawa Biblii”! Mieszkańcy naszego miasta mieli możliwość przyjrzenia się różnym przekładom (w tym również greckim i hebrajskim) oraz dowiedzieć się, w jaki sposób wyglądała historia formowania się kanonu Pisma Świętego.

Dodatkowo, przedstawiliśmy również ikonografiki ze zdjęciami na którym widniały świątynie ewangelickie (protestanckie) w naszej okolicy i przy okazji, mogliśmy zainteresowanym przedstawiać historię protestantów w naszym powiecie.

Dobra Nowina w Domu

Przez kilka dni mogliśmy gościć dziewięcioosobową grupę przyjaciół z Rybnika, którzy zajmują się dystrybucją materiałów ewangelizacyjnych. Mogliśmy skorzystać z ich materiałów oraz poświęcenia. Dzięki ich działaniu każdy adres w naszym mieście mógł otrzymać broszurę ewangelizacyjną.

Kidz Klub 2019

To był naprawdę pracowity tydzień… Kolejny raz bowiem w naszym pięknym mieście gościła ekipa Kidz Klubu. Kolejny raz był to czas zabaw, relacji i przede wszystkim inspirujących przesłań Bożej miłości dla każdego. Kolejny raz Bóg pozwolił nam wnieść płomyk nadziei do wielu serc!
Tym razem, oprócz kilkunastoosobowej grupy Kidz Klubu gościło również dziewięciu Amerykanów, którzy byli nam bardzo pomocni w prowadzeniu zabaw czy wymyślaniu robótek dla dzieci.
Dziękujemy również przede wszystkim Panu Burmistrzowi Grzegorzowi Mrowińskiemu za objęcie naszych działań swoim patronatem. Dziękujemy także kilku lokalnym przedsiębiorstwom, które udzieliły nam materialnego wsparcia w postaci bułek, słodkich bułek, napojów czy innych artykułów żywnościowych, uatrakcyjniając tym samym działalność wśród dzieci.

Nabożeństwo Inauguracyjne 30 czerwca 2019

Niedziela, 30 czerwca była niezwykłą niedzielą. Jako Kościół Chrystusowy w Działdowie mieliśmy przywilej zorganizować i uczestniczyć, wraz z wieloma gośćmi, w Nabożeństwie Inauguracyjnym rozpoczynającym autonomiczne i niezależne funkcjonowanie naszej wspólnoty!
Bardzo dziękujemy wszystkim obecnym – Wasza obecność bowiem była dla nas wielką zachętą!

Kidz Klub 2018

Wakacje wykorzystaliśmy na pracę wśród dzieci we współpracy z ekipą Kidz Klubu. Mogliśmy mówić im o Bożej miłości, ale też miło spędzić czas na grach i zabawach. Dodatkowymi atrakcjami był Teatr Pantomimy Dar oraz koncert Mirka „Kolah” Kolczyka.

Nabożeństwo plenerowe 22 lipiec 2018

W trakcie zmiany miejsca nabożeństw ze starego Kina na nowy Dom Kultury, zorganizowaliśmy nabożeństwo w parku. Chwała Bogu, że możemy wykorzystywać wolność publicznego wyznawania naszej wiary!

Spotkanie z dziećmi w parku

We wrześniu Bóg dał nam kolejną okazję spotkania się z dziećmi na świeżym powietrzu. Mogliśmy się razem bawić, puszczać mega bańki, sypać się kolorowym proszkiem, ale przede wszystkim słuchać o Dobrym Pasterzu, jakim jest Pan Jezus.

Gwiazdkowa Niespodzianka 2018

Już piąty rok z rzędu z Bożą pomocą zorganizowaliśmy paczki dla dzieci we współpracy z organizacją Samaritan`s Purse. Tym samym mogliśmy obdarować ok. 90 dzieci, głosząc przesłanie Dobrej Nowiny.

Działania uliczne

Całym rokiem, w każdą pierwszą niedzielę miesiąca, wychodzimy do ludzi z darmową kawą, herbatą i ciastem. Stoimy tuż przy Targowisku Miejskim. Jest to wspaniałą okazja do rozmów z ludźmi, do podzielenia się z nimi Bożą miłością i zachętą do szukania Boga.